La feinada

A principis de setmana vaig rebre un correu. Una escola d’escriptura em volia fitxar. Deien que els meus llibres els agradaven molt i que es notava que jo era un gran escriptor. Era un correu amable i mal escrit.

Em van proposar que fes l’assignatura de microconte (en deien microrelat, sense la doble erra), a distància. M’oferien pocs diners i bon ambient (sic.). D’entrada, els vaig agrair la confiança, i em va passar pel cap demanar-los, també, quins llibres meus havien llegit.

L’endemà vaig rebre un correu encara més amable i més mal escrit, on em deien que de fet, de llibre meus meus no n’havien llegit cap de sencer. Però sabien que era bo, perquè em seguien a twitter. Els vaig proposar de fer un xat, per cremar etapes:

–Jo de microcontes no en sé res!

–Els teus tuits sovint ho semblen.

Ui sí.

Fitxo en dues escoles d’escriptura, la Bloom (nova de trinca) i l’Aula d’Escriptura de Girona. Em paguen bé, els correus que m’envien són impecables, i em fan treballar molt, cosa que em fa pensar, és clar, en la qualitat de les respectives. Compromisos amb data de caducitat. I fa poc he deixat un curs virtual al Laboratori de Lletres, perquè enguany no arribaria a tot arreu amb un mínim de solvència.

–No és gaire feina, ja saps, microcontes. Estimula els alumnes, és el que volem.

–Estimular té molts significats.

Ben xarmant, vaig declinar l’oferta. I els vaig recomanar noms. L’un, el d’un amic, per fer-lo emprenyar. Però no els vaig dir que per mi el gènere (si se’n pot dir així) del microconte és una camama. Un invent dels cantamanyanes que de quatre frases es pensen qui sap què. I no els vaig dir que, en qualsevol cas, si quatre frases brillen, el millor que un pot fer és regalar-les a twitter. Ordenar-ne unes quantes més ja seria escriure. Un principi de. I això els estrictament microcontistes no saben què és.

Captura de pantalla 2016-09-06 a les 0.50.03.png

Anuncis

2 pensaments sobre “La feinada

Deixa un comentari

